Čínská auta dosáhla maxima. Teď chtějí zaplavit západní trhy

Peking - Po desetiletí rozvoje, často prostřednictvím koupě zahraniční technologie a know-how nebo prostřednictvím takzvaného benchmarkingu, tedy systematického měření a porovnávání vlastní a zahraniční technologie, mají čínští výrobci aut větší ambice - prodávat na hlavních západních trzích.

Přidejte svůj názor 11 komentářů

Ilustrační foto

Zlepšení designu aut, technologie a marketingu pomohlo automobilkám jako je Geely, GAC Motor a Great Wall Motor získat větší podíl na domácím automobilovém trhu, který je největší na světě.

To jim dává i lepší šance na přežití na trzích v Evropě a v USA, kde panuje silná konkurence, poznamenala agentura Reuters. Kdysi vzdálený cíl získat podíl v některé ze západních bašt by se tak mohlo brzy podařit naplnit. Například čínská automobilka Geely, která vlastní Volvo Cars a Lotus a která vyrábí černé londýnské vozy taxi, má v plánu začít prodávat svá auta v Evropě v roce 2019, v USA pak o rok později.

Průkopníkem v této snaze má být její značka Lynk & Co, kterou Geely zřídila ve Švédsku spolu s firmou Volvo. Geely na západě plánuje prodej pouze takzvaných zelených aut, tedy konvenčních hybridů, hybridů dobíjených ze zásuvky a plně elektrických aut. Primárně chce prodávat auta ve svých vlastních obchodech a přes internet. Této formě dává přednost před tradiční formou prodeje prostřednictvím franšízových prodejců. Mohla by také nabízet auta k pronájmu prostřednictvím modelu předplatného podobného tomu, jaký mají Netflix a Spotify.

Jiná čínská firma GAC Motor, jejíž mateřská společnost Guangzhou Automobile Group je v Číně partnerem automobilek Honda Motor, Toyota Motor a Fiat Chrysler, by mohla předběhnout Geely ve vstupu na americký trh, kam se chystá koncem roku 2019. Na rozdíl od Lynk & Co chce ale prodávat raději prostřednictvím tradiční distributorské sítě franšízových autosalonů.

Čínským automobilkám trvalo roky, než se dostaly tak daleko, a je jisté, že budou čelit nemalým překážkám. "Důležitou překážkou na trzích jako je ten americký jsou předsudky spotřebitelů vůči zboží vyrobenému v Číně," říká jeden z vysoce postavených představitelů marketingové firmy JD Power & Associates Jeff Cai. "Náš průzkum ukázal, že většina spotřebitelů z USA si myslí, že Čína je země třetího světa, která vyrábí zboží nízké kvality."

Velkým problémem je také obchodní přebytek Číny se Spojenými státy, který je v centru zájmu amerického prezidenta Donalda Trumpa. Dovoz aut z Číny by pravděpodobně tento přebytek dál zvýšil.

Vstupte do diskuze (11)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Na hotel v Kábulu zaútočili ozbrojenci, střílejí do hostů. Zachraňte nás,…

20.01.2018 20:38 Aktualizováno Kábul - Na hotel Intercontinental v afghánské metropoli dnes zaútočili ozbrojenci. Podle některých…

Asadova armáda dobyla vojenské letiště v Idlibu

20.01.2018 15:43 Aktualizováno Damašek - Syrská armáda a její spojenci dnes dobyli leteckou základnu Abú ad-Duhúr v provincii…

KLDR vyšle na olympiádu 22 sportovců do společného týmu Korejí

20.01.2018 14:55 Aktualizováno Lausanne/Soul - KLDR vyšle na zimní olympiádu v jihokorejském Pchjongčchangu 22 sportovců, kteří…

Pákistánské úřady zatkly komplice zadržené Češky

20.01.2018 13:18 Láhaur - Pákistánské úřady zadržely komplice mladé Češky, u které celníci našli asi devět kilo…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější ze Světa

reklama
reklama