Znepokojivá zpráva pro výzkum vesmíru: Myši v kosmu mutují, ukázal výzkum

Lutych - Studie tří myší, které strávily 91 ve vesmíru na Mezinárodní vesmírné stanici (ISS), zjistila, že jejich kůže vykazuje abnormality. Pokožka hlodavců se zřetelně ztenčila. Informuje server BBC.

Přidejte svůj názor 1 komentář

Znepokojivá zpráva pro výzkum vesmíru: Myši v kosmu mutují, ukázal výzkum - anotační foto

Vzhledem ke kratšímu životnímu cyklu myší se 91 dní ve vesmíru odpovídá přibližně 7 letům u člověka. Tři hlodavci zároveň vytvořili rekord v délce pobytu zvířete v kosmu.

Experiment je jedním z dvacítky probíhajících pokusů, které mají zjistit, jak stav bez tíže ovlivňuje zdraví myší. Změny na kůži se přitom zdají být velmi důležité - astronauti si totiž na potíže s pokožkou během dlouhého pobytu ve vesmíru často stěžují.

Za použití mikroskopu vědci zjistili, že "astromyši" mají mnohem tenčí kůži než hlodavci, kteří zůstali na Zemi. Změny pozorovali též na svalech a srsti. Vzhledem k tomu, že šlo pouze o tři jedince, závěry zatím musí být pojímány jako předběžné.

"Pokud by šlo o experimenty na Zemi, nikdy bychom nepřijali k publikaci studii provedenou na třech myších - ale toto je unikátní experiment," uvedla dr. Betty Nusgensová z univerzity v belgickém Lutychu, která se na výzkumu podílela.

Nusgensová tvrdí, že zjištění nelze automaticky vztahovat na lidi. Astronauti si přesto při delším pobytu ve vesmíru stěžují, že jejich kůže je podrážděná a malá poranění, jako jsou oděrky, se hojí delší dobu.

Témata: belgie | Zvířata | vesmir