Porážka Islámského státu problém neodstraní, varuje Británie

Mnichov - Porážka radikálního hnutí Islámský stát (IS) neodstraní problém náboženského fundamentalismu. Na Mnichovské bezpečnostní konferenci to uvedl britský ministr zahraničí Philip Hammond.

Přidejte svůj názor 12 komentářů

Islámský stát (ISIS)

Podle něj musí Západ podporovat umírněné muslimské země v boji s extremisty, protože jen umírněný islám může fundamentalismus potlačit.

"IS je jen aktuální projev násilného extremistického islámu. A i když jsem si jistý, že tuto organizaci zničíme, nebude tak snadné zničit ideologii, která za ní stojí," řekl Hammond. Upozornil, že islamisté se nehlásí jen k IS a nepůsobí jen na Blízkém východě, ale vytvořili řadu teroristických organizacích v mnoha zemích světa.

Teroristé podle Hammonda zneužívají falešnou interpretaci velkého světového náboženství k tomu, aby oslovili lidi, kteří mají pocit beznaděje. "Kvůli tomu má náboženský fundamentalismus hlubší kořeny a delší dosah než měly komunismus a fašismus," řekl britský ministr. Současní extremisté navíc podle něj mají výhodu proti svým předchůdcům, že díky novým technologiím mohou snáz šířit své nenávistné poselství.

Vstupte do diskuze (12)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

V Barceloně se dnes opět čekají masivní demonstrace

23.09.2017 10:55 Barcelona - V Barceloně se dnes opět očekávají demonstrace, které zažehla tento týden policejní…

Poláci zaplavují Irsko? Je jich víc než Britů

23.09.2017 10:14 Dublin - V přibližně pětimilionovém Irsku žije přes půl milionu cizinců ze zhruba 200 zemí světa.…

Další mýtus: EU Tuzemák nezakazuje, vysvětluje Komise

23.09.2017 10:05 Praha - Tento týden se v některých médiích objevila zpráva o tom, že Evropská unie (EU) zakazuje…

Děkujme bohu za Merkelovou? Věci jsou horší, než se zdá, tvrdí germanista

23.09.2017 00:01 NÁZOR - Budoucí prozaici se zajisté pustí do Angely Merkelové a pokusí se rekonstruovat někdejší…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější ze Světa

reklama
reklama