Rok od katastrofy Germanwings: Vyšetřovatelé dnes zveřejnili závěrečnou zprávu

Paříž - Letadlo aerolinek Germanwings se zřítilo bezmála před rokem, 24. března 2015. Toto neštěstí, při kterém zahynulo všech 150 lidí na palubě, ukázalo, že je nezbytně nutné lépe znát zdravotní stav pilotů.

Diskuse: 0

Rok od katastrofy Germanwings: Vyšetřovatelé dnes zveřejnili závěrečnou zprávu - anotační foto
reklama

Ve své závěrečné zprávě, která byla dnes zveřejněna, francouzští experti potvrdili, že německý kopilot měl duševní problémy a zřícení stroje způsobil úmyslně.

Kopilot Andreas Lubitz využil toho, že kapitán letounu odešel na toaletu, zablokoval vstup do pilotní kabiny, navedl stroj na klesání a nechal zvyšovat jeho rychlost. Letadlo narazilo do horského masivu v rychlosti 700 kilometrů v hodině.

Francouzský úřad pro bezpečnost civilního letectví BEA ve zprávě podle agentury Reuters uvedl, že Lubitz měl deprese již v letech 2008 a 2009. Začal trpět opět většími duševními problémy v prosinci 2014 a v následujících měsících navštívil desítky lékařů. Žádný z nich ale nevaroval leteckou společnost ani letecké úřady. Jeden z lékařů přitom dva týdny před katastrofou doporučil, aby se Lubitz léčil na psychiatrické klinice. Na den nehody měl od lékaře neschopenku, kterou našla policie u něj doma roztrhanou.

Autoři zprávy vyzvali letecké a další úřady, aby zavedly nová pravidla, která by zajistila, že přinejmenším letecké společnosti budou dobře informovány o vážných zdravotních potížích pilotů. Především v případě psychických problémů nějakého pilota by podle BEA nemělo platit lékařské tajemství.

Lékaři jsou v Německu stejně jako jinde ve světě vázáni lékařským tajemstvím, ale nemusejí ho podle zákona dodržet v případě, že zjistí ohrožení bezpečnosti pacienta či jiných osob. Na základě dosavadních pravidel není ale jasné, kdy začíná jít o ohrožení něčí bezpečnosti, řekl dnes na tiskové konferenci v Le Bourget u Paříže vedoucí vyšetřovatelů Arnaud Desjardin.

Francouzská justice nezávisle na šetření BEA zkoumá, zda se kolem tragedie letu 9525 z Barcelony do Düsseldorfu někdo nedopustil zločinu. Již dříve bylo také zřejmé, že kopilot čin předem plánoval. Před osudným letem hledal na internetu informace o sebevraždách a zabezpečení dveří kokpitu.

Evropské aerolinky ihned po tragédii nařídily, aby byli v kokpitu vždy nejméně dva lidé. Některé společnosti, včetně ČSA a Travel Service, toto pravidlo dodržovaly už dříve.

reklama

Diskuse

Rok od katastrofy Germanwings: Vyšetřovatelé dnes zveřejnili závěrečnou zprávu

  •  

Počet příspěvků: , Buďte první!

Přidejte vlastní názor…

Související:

Hlavní zprávy

Žádná výjimka pro muslimy, rozhodlo Švýcarsko. Veřejný zájem je důležitější než...

25.05.2016 21:58 Aktualizováno Basilej – Muslimští studenti ve Švýcarsku nemohou mít výjimku a budou tak muset svým učitelkám potřásat...

Němci se snaží ovládnout celou EU? Chystá se mocenský převrat, zní z Bruselu

25.05.2016 21:57 Aktualizováno Brusel – Předseda Evropského parlamentu Martin Schulz se podle některých kritiků pokouší převzít kontrolu nad...

E.T. je skutečný? Obama se rozhodl zveřejnit detaily o mimozemšťanech

25.05.2016 21:57 Aktualizováno Washington - Americký prezident Barack Obama hodlá potvrdit existenci mimozemských civilizací, kterou Bílý...

Islámský stát se mění. Analytik předvídá děsivou budoucnost

25.05.2016 21:57 Aktualizováno Pondělní série koordinovaných útoků ve třech městech v Sýrii a Jemenu, kterou zosnoval Islámský stát (IS),...

Sdílejte článek na sociálních sítích »»»

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

reklama

Další zprávy

reklama

Anketa

Hlasovali byste pro vystoupení České republiky z Evropské unie?

Hlasovalo 20748 čtenářů [výsledky anket]

Nejčtenější ze Světa

reklama
reklama