Rok od katastrofy Germanwings: Vyšetřovatelé dnes zveřejnili závěrečnou zprávu

Paříž - Letadlo aerolinek Germanwings se zřítilo bezmála před rokem, 24. března 2015. Toto neštěstí, při kterém zahynulo všech 150 lidí na palubě, ukázalo, že je nezbytně nutné lépe znát zdravotní stav pilotů.

Přidejte svůj názor

Rok od katastrofy Germanwings: Vyšetřovatelé dnes zveřejnili závěrečnou zprávu - anotační foto

Ve své závěrečné zprávě, která byla dnes zveřejněna, francouzští experti potvrdili, že německý kopilot měl duševní problémy a zřícení stroje způsobil úmyslně.

Kopilot Andreas Lubitz využil toho, že kapitán letounu odešel na toaletu, zablokoval vstup do pilotní kabiny, navedl stroj na klesání a nechal zvyšovat jeho rychlost. Letadlo narazilo do horského masivu v rychlosti 700 kilometrů v hodině.

Francouzský úřad pro bezpečnost civilního letectví BEA ve zprávě podle agentury Reuters uvedl, že Lubitz měl deprese již v letech 2008 a 2009. Začal trpět opět většími duševními problémy v prosinci 2014 a v následujících měsících navštívil desítky lékařů. Žádný z nich ale nevaroval leteckou společnost ani letecké úřady. Jeden z lékařů přitom dva týdny před katastrofou doporučil, aby se Lubitz léčil na psychiatrické klinice. Na den nehody měl od lékaře neschopenku, kterou našla policie u něj doma roztrhanou.

Autoři zprávy vyzvali letecké a další úřady, aby zavedly nová pravidla, která by zajistila, že přinejmenším letecké společnosti budou dobře informovány o vážných zdravotních potížích pilotů. Především v případě psychických problémů nějakého pilota by podle BEA nemělo platit lékařské tajemství.

Lékaři jsou v Německu stejně jako jinde ve světě vázáni lékařským tajemstvím, ale nemusejí ho podle zákona dodržet v případě, že zjistí ohrožení bezpečnosti pacienta či jiných osob. Na základě dosavadních pravidel není ale jasné, kdy začíná jít o ohrožení něčí bezpečnosti, řekl dnes na tiskové konferenci v Le Bourget u Paříže vedoucí vyšetřovatelů Arnaud Desjardin.

Francouzská justice nezávisle na šetření BEA zkoumá, zda se kolem tragedie letu 9525 z Barcelony do Düsseldorfu někdo nedopustil zločinu. Již dříve bylo také zřejmé, že kopilot čin předem plánoval. Před osudným letem hledal na internetu informace o sebevraždách a zabezpečení dveří kokpitu.

Evropské aerolinky ihned po tragédii nařídily, aby byli v kokpitu vždy nejméně dva lidé. Některé společnosti, včetně ČSA a Travel Service, toto pravidlo dodržovaly už dříve.

Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

DISKUZE: Rok od katastrofy Germanwings: Vyšetřovatelé dnes zveřejnili závěrečnou zprávu

Vstupte do diskuze

Doporučujeme

Americký novinář Best bez obalu o Trumpovi i objektivitě ČT - anotační foto

Americký novinář Best bez obalu o Trumpovi i objektivitě ČT

20.01.2017 01:30 ROZHOVOR - Erik Best je znám svými ostrými názory na americkou globální politiku. Rodák ze Severní…

USA skončí jako Bangladéš? Profesorka poukázala na závažný problém - anotační foto

USA skončí jako Bangladéš? Profesorka poukázala na závažný problém

20.01.2017 00:01 Během pomoci zahraničním novinářům čelícím represi jsem se naučila, že nemilosrdní vůdci dokážou…

Policie to nezvládá, musíme povolat armádu. Ze Švédska přišly zprávy o vážných problémech - anotační foto

Policie to nezvládá, musíme povolat armádu. Ze Švédska přišly zprávy o…

19.01.2017 23:14 Aktualizováno Malmö - Švédská nacionalistická politická strana Švédští demokraté (SD) tvrdí, že by do města Malmö…

Muslimové se bouří kvůli vepřovému ve školní jídelně. Když se vám to nelíbí, nejezte to, vzkazuje starosta - anotační foto

Muslimové se bouří kvůli vepřovému ve školní jídelně. Když se vám to…

19.01.2017 23:13 Aktualizováno Saint-Seurin – Muslimové z francouzského města Saint-Seurin se vzbouřili proti tamnímu starostovi.…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

reklama

Nejčtenější ze Světa

reklama
reklama