Rok od katastrofy Germanwings: Vyšetřovatelé dnes zveřejnili závěrečnou zprávu

Paříž - Letadlo aerolinek Germanwings se zřítilo bezmála před rokem, 24. března 2015. Toto neštěstí, při kterém zahynulo všech 150 lidí na palubě, ukázalo, že je nezbytně nutné lépe znát zdravotní stav pilotů.

Diskuse: 0

Rok od katastrofy Germanwings: Vyšetřovatelé dnes zveřejnili závěrečnou zprávu - anotační foto

Ve své závěrečné zprávě, která byla dnes zveřejněna, francouzští experti potvrdili, že německý kopilot měl duševní problémy a zřícení stroje způsobil úmyslně.

Kopilot Andreas Lubitz využil toho, že kapitán letounu odešel na toaletu, zablokoval vstup do pilotní kabiny, navedl stroj na klesání a nechal zvyšovat jeho rychlost. Letadlo narazilo do horského masivu v rychlosti 700 kilometrů v hodině.

Francouzský úřad pro bezpečnost civilního letectví BEA ve zprávě podle agentury Reuters uvedl, že Lubitz měl deprese již v letech 2008 a 2009. Začal trpět opět většími duševními problémy v prosinci 2014 a v následujících měsících navštívil desítky lékařů. Žádný z nich ale nevaroval leteckou společnost ani letecké úřady. Jeden z lékařů přitom dva týdny před katastrofou doporučil, aby se Lubitz léčil na psychiatrické klinice. Na den nehody měl od lékaře neschopenku, kterou našla policie u něj doma roztrhanou.

Autoři zprávy vyzvali letecké a další úřady, aby zavedly nová pravidla, která by zajistila, že přinejmenším letecké společnosti budou dobře informovány o vážných zdravotních potížích pilotů. Především v případě psychických problémů nějakého pilota by podle BEA nemělo platit lékařské tajemství.

Lékaři jsou v Německu stejně jako jinde ve světě vázáni lékařským tajemstvím, ale nemusejí ho podle zákona dodržet v případě, že zjistí ohrožení bezpečnosti pacienta či jiných osob. Na základě dosavadních pravidel není ale jasné, kdy začíná jít o ohrožení něčí bezpečnosti, řekl dnes na tiskové konferenci v Le Bourget u Paříže vedoucí vyšetřovatelů Arnaud Desjardin.

Francouzská justice nezávisle na šetření BEA zkoumá, zda se kolem tragedie letu 9525 z Barcelony do Düsseldorfu někdo nedopustil zločinu. Již dříve bylo také zřejmé, že kopilot čin předem plánoval. Před osudným letem hledal na internetu informace o sebevraždách a zabezpečení dveří kokpitu.

Evropské aerolinky ihned po tragédii nařídily, aby byli v kokpitu vždy nejméně dva lidé. Některé společnosti, včetně ČSA a Travel Service, toto pravidlo dodržovaly už dříve.

reklama

Diskuse

Rok od katastrofy Germanwings: Vyšetřovatelé dnes zveřejnili závěrečnou zprávu

  •  

Počet příspěvků: , Buďte první!

Přidejte vlastní názor…

Doporučujeme

USA podlézají Erdoğanovi? Prestižní deník přišel se závažným obviněním

27.08.2016 00:01 Turecký vojenský vpád do Sýrie, který začal ve středu za americké letecké podpory, je dobrou ilustrací toho,...

Maďarsko postaví masivní obranný systém. Proti dalším stovkám tisíc migrantů

26.08.2016 22:18 Aktualizováno Budapešť - Maďarský premiér Viktor Orbán dnes oznámil, že podél hranice se Srbskem bude postaven druhý plot...

Lidem došla trpělivost. Vzali zbraně a vyrazili na migranty. Musela zasahovat...

26.08.2016 22:17 Aktualizováno Forssa - S migranty se vypořádávají nejen v západní Evropě, ale i na severu. Příkladem může být Finsko, kde...

Evropany tu nechceme, volají britští muslimové. Jen berou dávky a dostávají...

26.08.2016 22:17 Aktualizováno Luton – Už dříve jsme vás informovali, že mezi těmi, kteří volili v britském referendu pro brexit, bylo i...

Související:

reklama

Zprávy odjinud

Právě se děje

reklama

Další zprávy

reklama

Anketa

Jste pro zavedení otcovské dovolené?

Hlasovalo 1517 čtenářů [výsledky anket]

Nejčtenější ze Světa

reklama
reklama