Proruská propaganda jede na plno. Píší o situaci v Katalánsku

Barcelona - Do hledáčku proruských médií, jejichž obecným cílem je podle deníku El País mimo jiné narušit jednotu EU, se nyní dostalo Katalánsko. Krizi spojenou s referendem o nezávislosti tohoto španělského regionu tato média staví naroveň situaci na Krymu v roce 2014.

Přidejte svůj názor 50 komentářů

Noviny, ilustrační foto

Podle analytika Bretta Schaffera chce Rusko zasít svár a oslabit evropskou demokracii. Moskva jakoukoli účast popírá.

Analýza proruských médií podle El País ukazuje, že jejich pokrývání nynějšího dění v Katalánsku ve španělštině, angličtině, němčině a ruštině výrazně vzrostlo. Všechna sledovaná média španělskou vládu a justici viní z násilného utlačování tohoto regionu na severovýchodě země. Madrid podle těchto zpravodajských organizací vyslal do Barcelony polovojenské jednotky, hrozí občanská válka a EU pasivně přihlíží.

Ruská média přirovnávají krizi spojenou s katalánským referendem o nezávislosti k ruské anexi Krymu v roce 2014 a ke kurdskému referendu o nezávislosti, které v Iráku proběhlo v pondělí. Prokremelský list Vzgljad například uvedl, že "Španělsko násilně potlačuje katalánské jaro".

"Nejedná se o propagandu sovětského typu či něco podobného. Nejsou to ani všechno falešné zprávy," říká německý analytik Brett Schaffer ze Sdružení pro zajištění demokracie (ASD). "Ve své podstatě se Rusko snaží vyvolat svár, aby mohlo pomalu oslabovat evropskou demokracii a instituce," dodává.

Podle El País televize RT, zpravodajská síť, kterou jako svůj propagandistický orgán financuje Kreml, užívá svého španělskojazyčného portálu k šíření zpráv o dění v Katalánsku, v nichž zpochybňuje španělskou ústavu. Od sklonku srpna vydala RT na tomto portálu 42 článků o krizi v Katalánsku se zavádějícími titulky, například "EU bude respektovat nezávislost Katalánska, ale to bude muset absolvovat přijímací proces".

Na RT vedle informací, jež vychází z postojů ruské vlády, obvykle nalézají odezvu i zprávy aktivistů, jako je Julian Assange, který se linii Kremlu názorově blíží, napsal dále deník El País.

Vstupte do diskuze (50)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Německá SPD přijala fenku, referendum ale neovlivní

20.02.2018 14:03 Berlín - Německá sociální demokracie (SPD) do svých řad v únoru přijala i psa. Referendum o tom,…

Švédsko udělilo občanství Íránci, který byl odsouzen k trestu smrti

20.02.2018 10:53 Teherán - Švédsko udělilo občanství íránskému lékaři Ahmadrezovi Džalálímu, kterému íránský soud…

Němečtí politici v problémech: mají Merkelová a spol. šanci na přežití?

20.02.2018 10:35 Aktualizováno Berlín – Zdá se, že následující roky budou na německé politické scéně jakékoliv, jen ne nudné.…

Německý soud uložil několikamilionovou pokutu za podvádění u pokladny

20.02.2018 10:08 Mnichov - Mnichovský soud uložil podnikateli pokutu 208.000 eur (téměř 5,3 milionu korun) za…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější ze Světa

reklama
reklama