Egypt pokoutně znárodňuje média. Dochází k jejich "sisifikaci", tvrdí organizace

Káhira - Reportéři bez hranic (RSF) varují před znárodňováním dříve nezávislých egyptských médií. Egyptské úřady loni zmrazily majetek mateřské společnosti obou nezávislých deníků Daily News Egypt a Al-Borsa. Její šéf skončil kvůli údajnému napojení na islamistické Muslimské bratrstvo na seznamu teroristů.

Přidejte svůj názor

Noviny, ilustrační foto

Anglicky psaný deník Daily News Egypt a deník věnovaný financím Al-Borsa koupil nedávno státní list Achbár al-Júm. Uvedla to ve středu agentura AP.

Egypt v posledních měsících v rámci tažení proti disentu zablokoval stovky internetových stránek provozovaných nezávislými novináři a skupinami zabývajícími se lidskými právy. Prakticky všechna místní média v současné době straní vládě, jež přišla k moci v roce 2013, kdy armáda svrhla zvoleného islamistického prezidenta Muhammada Mursího.

RSF na svém webu nazývá Egypt "jedním z největších světových vězení novinářů". Země pod vedením prezidenta Abdala Fattáha Sísího vede podle ní od roku 2013 hon na novináře, jimž připisuje podporu Muslimského bratrstva. Organizace Káhiru viní, že provádí soustavnou "sisifikaci" médií.

V srpnu 2015 byl přijat zákon o terorismu, na jehož základě mohou novináři v zájmu národní bezpečnosti podávat jen oficiální verzi "teroristických" útoků. Další regulace médií nastala loni v prosinci, kdy nad nimi vláda zvýšila dozor. RSF staví Egypt v oblasti míry kontroly médií na 161. příčku z celkem 180 zemí.

Vstupte do diskuze
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Asadova armáda bombarduje jih Sýrie, z oblasti za dva dny uteklo 12 tisíc…

21.06.2018 13:18 Damašek - Asadova armáda stupňuje boje v blízkosti hranice s Jordánskem a Golanskými výšinami, jež…

Luxusní restaurace v Bagdádu odmítla pohostit sirotky. VIDEO rozzlobilo…

21.06.2018 13:02 Bagdád - Restaurace v luxusním obchodním domě v Bagdádu v sobotu odmítla skupinu 20 sirotků.…

Turecká televize zvýhodňuje Erdogana, vzteká se opozice

21.06.2018 11:10 Ankara - Turecká opozice obvinila státní televizi TRT, že v kampani před nedělními volbami nadržuje…

Arabská koalice dobyla letiště v přístavu Hudajdá, chce odříznout…

20.06.2018 12:31 Saná - Spojenci jemenské vlády získali pod kontrolu letiště v přístavu Hudajdá. Město je klíčové…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější ze Světa

reklama
reklama