Berlín s Mnichovem spojil nový rychlostní koridor, svezla se i Merkelová

Berlín - Rychlostní železniční koridor dnes nově spojil dvě německá města – Berlín a Mnichov. Při příležitosti jeho dnešního slavnostního otevření se kromě dalších politiků svezla i německá kancléřka Angela Merkelová. 

Přidejte svůj názor 7 komentářů

Vlaky, ilustrační foto

Otevření koridoru bude znamenat mimo jiné i to, že od nového jízdního řádu, který začne platit v neděli, bude rychlejší spojení mezi Berlínem a Vídní přes Německo a Rakousko, než kratší trasou přes Českou republiku. Rychlejší bude nově také cesta vlakem mezi Berlínem a Vídní, která bude s přestupem v Norimberku trvat osm hodin 15 minut. Cesta mezi oběma metropolemi přes Prahu a Břeclav půjde nejrychleji zvládnout za osm hodin a třicet minut.

Z Berlína do Mnichova má cesta rychlovlakem ICE nově trvat méně než čtyři hodiny; cesta mezi oběma městy se tak zkrátí o více než dvě hodiny. Společnost Deutsche Bahn (DB) chce dnešním otevřením údajně nejmodernější železniční tratě v Německu konkuruje i aerolinkám a Německo je díky ní propojenější, pochvaloval si šéf německých drah Richard Lutz.

„Otvíráme novou kapitolu dějin železnice v Německu," citovala Lutze agentura DPA. Deutsche Bahn tak podle něj přichystala největší vylepšení nabídky od reformy drah v roce 1994. Prospěch z toho prý bude mít 17 milionů lidí a zároveň se to pozitivně projeví na celém území spolkové republiky.

Výrazné zrychlení spojů umožnila dostavba 107 kilometrů dlouhého úseku trati, který se nachází především ve spolkové zemi Durynsko. Mnohaletá výstavba s řadou tunelů a mostů je součástí projektu, který přišel na zhruba deset miliard eur (256 miliard korun).

Nejrychlejší vlaky, které trasu zpočátku budou jezdit třikrát denně, 623 kilometrů mezi oběma městy zvládnou za 3 hodiny 55 minut. Německé dráhy věří, že se díky tomu počet cestujících mezi dvěma velkoměsty zdvojnásobí na 3,6 milionu ročně.

Německý ministr dopravy Christian Schmidt označil novou trať za „základní projekt německé jednoty".

Do jednoho ze dvou mimořádně vypravených vlaků nastoupila i kancléřka Merkelová. Na berlínském hlavním nádraží pak prohlásila, že je ohromená tím, jak se tímto dopravním projektem prohlubuje německá jednota. Nová rychlostní trať podle ní bude mimořádně výkonná a konkurenceschopná vůči letecké a silniční dopravě.

Nadšení však nesdílejí všichni. Sdružení cestujících Pro Bahn poukázalo na to, že mimo Berlín a Mnichov se otevření nové trati projeví spíš časovými ztrátami kvůli nutnosti čekat na navazující spoje.

Terčem kritiky je také údajně netransparentní cenový systém koncernu. Sdružení Bahn für alle tvrdí, že jízdenky jsou příliš drahé, a dráhy tak k mobilitě lidí příliš nepřispívají. Německý cyklistický klub ADFC zase poukázal na to, že na nové trati nebude umožněna přeprava jízdních kol, protože už po ní nebudou jezdit spoje kategorie Intercity (IC).

Vstupte do diskuze (7)
Google+ Vytisknout Zašlete tip redakci na článek

Macron čelí obřímu skandálu, jeho poradce Benalla byl obviněn kvůli zbití…

22.07.2018 22:03 Paříž - Alexander Benallu, bezpečnostního referenta prezidenta Emmanuela Macrona, byl obviněn z…

Švédsko dál bojuje s desítkami lesních požárů, evropské státy přispěchaly…

22.07.2018 21:57 Stockholm - Švédsko, které se potýká se extrémními suchy a rekordně vysokými teplotami, nadále…

25 tisíc lidí v Mnichově protestovalo proti migrační politice CSU

22.07.2018 20:11 Mnichov (Německo) - Asi 25 tisíc lidí demonstrovalo dnes v Mnichově proti restriktivní migrační…

Při hromadné nehodě deseti aut na německé dálnici zemřeli čtyři lidé

22.07.2018 12:43 Heilbronn (Německo) - Při nehodě deseti aut na německé dálnici 81 na severovýchodě Bádenska…

Související:

Zprávy odjinud

Právě se děje

Další zprávy

Nejčtenější ze Světa

reklama
reklama